Hello Bead Lovers!!!

I'm sorry to inform that orders for beading embroidery by ButterflyBeads are currently CLOSED until further notice.


Thank you... ^.^

Wednesday, February 17, 2010

Ini Bukan Hasil Jahitan Saya



Hihi.. saja kali ni letak beadwork orang lain kat sini.. rasanya ramai yang tahu baju ni adalah hasil kerja tangan Ain Nurfarahin Zyed Ahmad, pemenang pertama Pertandingan Piala Sulaman Manik & Kristal FTIMDC 2009. Memang boleh ternganga tengok baju ni.. kalau masa dinner 3 April 2009 dulu, dapat tengok baju ni dari jauh je.. tapi bila saya attend Seminar Gabungan Warna & Melakar Corak anjuran FTIMDC 31 Januari 2010 yang lepas, dapat belek habis-habisan baju Ain ni. Ini adalah antara baju yang diperagakan semasa seminar ni, banyak lagi baju yang boleh buat mulut ternganga bila kita tengok especially hasil jahitan sifu kita Sis Rosita Jaafar.

Banyak yang saya pelajari masa seminar ni selain teknik gabungan warna dan melakar corak, Sis RJ ada bagi banyak tips dan petua-petua beliau sepanjang beliau berkecimpung dalam bidang sulaman manik ni. Ada juga diajar bagaimana untuk anda mengira kos hasil kerja tangan sulaman yang mana saya rasa ramai yang still teragak-agak lagi dalam hal ni termasuk saya.

Kalau nak cerita kat sini pasal seminar tu memang tak tercerita... banyak sangat yang boleh saya kongsi di sini, tapi saya rasa better anda pergi sendiri seminar ni kalau ada lagi anjuran dari pihak FTIMDC. Tak mahal, cuma RM100 untuk seminar dari 10.00 pagi hingga 4 petang termasuk makan tengah hari dan minum petang. Boleh dapat free gift lagi! So, untuk keterangan lanjut pasal seminar ni, sila layari website rasmi FTIMDC (Fashion Trade Institute of Malaysia Designing Center) www.ftimdc.com

No comments:

>