Hello Bead Lovers!!!

I'm sorry to inform that orders for beading embroidery by ButterflyBeads are currently CLOSED until further notice.


Thank you... ^.^

Sunday, February 28, 2010

W.I.P - Crumble Mumble Putri Maya

Dah lama jugak rasanya tangan ni tak buat Crumble Mumble. Kali ni tempahan baju dari Putri Maya, orangnya kecik molek je.. tak pernah jumpa sebab bajunya pun hanya dipos pada saya. Baju biru yang plain diminta untuk dihiasi dengan design Crumble Mumble. InsyaAllah, kalau tak ada aral melintang, esok atau lusa saya akan upload the finished product.. ceh.. product tuu ;) But before that, saja nak tunjuk 'in the making' Crumble Mumble ni.. adus... rasanya semua beaders pernah alami situasi ni..


Manik Tabur Atas Lantai

Inilah yang akan terjadi kalau anak dara saya yang umurnya 2 tahun tu kacau mama dia jahit manik. Habis berterabur manik atas lantai. Tapi, kadang-kadang dia tak kacau pun saya sendiri yang terbuat manik berterabur ;) Bila dah jadi macam ni, menjerit la.. apa lagi! Tapi dalam dok marah-marah tu, kutip la sebijik-sebijik manik ni.. sayang tu.. takkan nak buang je kan? Rasanya memang tak boleh avoid la situation macam ni.. biasa la tu.. :)

Pastu, nak tunjuk jugak dulang bekerja saya..


Crumble Mumble In The Making

Macam ni la rupanya dulang bekerja saya bila menjahit manik. Memang messy sebab malas nak asingkan manik-manik ni masa menjahit. Lagipun kalau buat design Crumble memang lagi senang taburkan je manik-manik ni dalam satu bekas. Dulang ni saya beli 3 tahun lepas rasanya dari ZaiManik (bukan saya). Kalau tak silap Kak Zai dah tak jual dulang ni lagi. Senang pakai dulang ni sebab lapiknya diperbuat dari kain baldu, so senang nak cucuk manik tu masa menjahit. Kalau nak dapatkan dulang ni maybe boleh cari kat kedai orang buat gelang Swarosvki.

Ok, tu je nak share for the time being. Oh ya, kelas Crumble Mumble + Shimmering Flora insyaAllah 'ON'. Kemungkinan besar tarikhnya 7th March 2010 (Ahad) depan. Saya akan bagitau details pasal kelas ni ASAP. Tunggu ye..

No comments:

>